Listy Własne
Przykłady opisane w tej lekcji mogą
być przerobione w nowo utworzonym arkuszu Excela.
W Excelu istnieje możliwość wypełniania komórek kolejnymi
danymi, bez konieczności wpisywania ich.
Jeżeli jakaś nazwa kończy się cyfro, skopiowanie jej poprzez
przeciągnięcie czarnego kwadracika, spowoduje zwiększenie tej cyfry o 1 w
każdej kolejnej komórce (pierwsza linia w poniższym przykładzie).
Jeżeli chcielibyśmy wypełnić kolejne komórki latami zaczynając
od 2001, wystarczy, że wpiszemy 2001 i skopiujemy tą cyfrę przytrzymując
jednocześnie Ctrl.
Drugim sposobem na przygotowanie takiej listy jest
wprowadzenie dwóch pierwszych liczb zaznaczenie obu i skopiowanie ich dalej, to
rozwiązanie ma tą dodatkową zaletę, że różnica pomiędzy liczbami może być
dowolna.
Po wpisaniu nazwy miesiąca i skopiowaniu jej w kolejnych
komórkach wprowadzone zostaną kolejne miesiące, podobnie z nazwami dnia
tygodnia.
Automatycznie jest to możliwe tylko zgodnie z wersją językową
Excela zainstalowanego na Twoim komputerze.
Listy możemy też tworzyć samodzielnie, jest to użyteczne,
gdy wpisujemy dość często te same dane w tej samej kolejności, lub chcielibyśmy
używać list już dostępnych w Excelu, ale w innym języku.
Po wybraniu z Menu: Narzędzia → Opcje.. wyświetlone
zostanie okno ‘Opcje’ w którym na karcie ‘Listy’ możemy wprowadzić naszą własną
listę.
W oknie ‘Listy niestandardowe:’ wybieramy opcję ‘NOWA
LISTA’, a w oknie ‘Lista wpisów:’ wpisujemy naszą listę, każdy element w
kolejnej linii.
Po wprowadzeniu całej listy klikamy przycisk ‘Dodaj’ a potem
OK.
Nasza lista jest już utworzona, jeżeli teraz wprowadzimy do
komórki którykolwiek z elementów tej listy i skopiujemy go do kolejnych komórek
zostaną one wypełnione elementami naszej listy.
Szkolenie Excel 2003 Szkolenie Excel 2007